Prestatie Trainingen

Trainingsprogramma 2018
Ren- en toervereniging Tempo richt zich op verschillende niveaus. Met het programma Start2Bike, dat dit jaar in april start, mikt het op de beginnende toerfietser. Voor de ervaren en meer sportieve wielersporter biedt het ook uitdagingen. Dit jaar organiseert Tempo weer een aantal trainingen. Deze trainingen zijn bedoeld voor leden van Tempo, van ‘Groen tot Zwart’, die hun conditie willen verbeteren.

Aanmelden
Aanmelden voor het trainingsprogramma 2018 doe je door een mail te sturen naar trainer Ron van Duuren. Klik hier om je aan te melden. Vermeld daarbij in welke groep je deel wilt deelnemen. Vooraf krijg je van Ron een mail gestuurd met een overzicht van de verschillende trainingen.

Groepen
Groep A zijn de meer gevorderde fietsers die de hele winter door hebben gefietst en min of meer bekend zijn met intervaltrainingen. Fietsers die regelmatig pittige MTB tochten hebben gefietst zijn door de vele tempo versnellingen in het voordeel. Deze groep traint met name in de zones D3 en D4 (zowel onder als boven het zgn omslagpunt).
Groep B zijn de fietsers die weinig of niet in de wintermaanden hebben gefietst en nog niet bekend zijn met intervaltrainingen. Deze groep traint met name in de zones D2 en D3 (onder het zgn omslagpunt).

Ron weet niet met welk niveau je de trainingen begint. Wees zo wijs door de juiste groep te kiezen die bij je niveau past.

Wanneer en hoe laat?
De training start dit jaar op zaterdag 10 maart (ipv 3 maart).
Vertrekpunt is het clubgebouw van Tempo.
Vertrek vanaf zaterdagochtend 10 maart om 9:30 uur.
Vertrek vanaf dinsdagavond 27 maart om 18:30 uur
Vertrek vanaf dinsdag avond 1 mei om 19:00 uur
De trainingen lopen door tot eerste week van juni.

Waar?
De trainingen vinden plaats in de polder bij Eemnes waarbij ieder in de gelegenheid is op zijn eigen niveau individueel te trainen. Hiervoor is een hartslagmeter aanbevolen omdat het beste trainingseffect bereikt wordt als in je individuele zones traint. Mocht je vragen hebben over deze (individuele) zones geef dat dan aan in de mail.

Nog geen lid?
De training is alleen voor leden van Tempo. Ben je (nog) geen lid van Tempo en wil je wel deelnemen aan deze trainingen? Dat kan dit tegen betaling van 50 euro. Dit graag vooraf aanmelden bij het bestuur. Klik hier om een mail te sturen naar het bestuur.

Wil je het hele jaar door profiteren van het lidmaatschap? Klik hier voor meer info over het lidmaatschap.

Extra Uitleg:

Voor de  trainingen
Neem mee :
-hartslagmeter/chrono
-drinken  (60 gram koolhydraten in je drinkbus)
-windjack/regenjack
-training April/voor én achterlicht
-energiereep
-identiteitspas (ntfu)
-eventueel (smartphone)

Tijdens de training :
-te moe? Doe wat minder, forceer niets
-te korte rust? Neem wat langere pauzes
-energie op? Je mag eerder stoppen
-pas ziek geweest? Kijk uit met belasten…..(overleg even)

Na de training :
-bijvullen kollhydraten
-bijvullen vocht
-bijvullen eiwitten
-kortom, voeding na de training is bijzonder belangrijk voor goed  herstel
-eerste dag na training; alleen hersteltraining

Tempotrainingen – Locatie Eemnes
Doel: verhogen  VO2 max.  en  Anaërobe drempel
Hartslag : Maximaal met oplopende hartslag!
Deze trainingen zijn lastig voor mensen die dit niet gewend zijn,
Maar hebben een groot positief effect op de conditie!

Duurkrachttraining
Locatie Eemnes (Geerenweg/Louwenweg/Ervenweg/Stammeweg)
Doel: verbeteren duurvermorgen / (klim)capaciteit gedurende langere tijd. deze trainingen zijn met name in zone D2
Gebruikmakend van een groter verzet
Omwentelingen: ongeveer 60 per minuut
Warming up   1x rondje klein verzet  Midden Zone D2
In de trainingen nooit  forceren