Prestatie Trainingen

Trainingsprogramma 2019
Ren- en toervereniging Tempo richt zich op verschillende niveaus. Met het programma Start2Bike, dat dit jaar in april start, mikt het op de beginnende toerfietser. Voor de ervaren en meer sportieve wielersporter biedt het ook uitdagingen. Dit jaar organiseert Tempo weer een aantal trainingen. Deze trainingen zijn bedoeld voor leden van Tempo, van ‘Groen tot Zwart’, die hun conditie willen verbeteren. De trainingen worden begeleid door Paul, Rob en Erik.

Groepen
Groep A zijn de meer gevorderde fietsers die de hele winter door hebben gefietst en min of meer bekend zijn met intervaltrainingen. Fietsers die regelmatig pittige MTB tochten hebben gefietst zijn door de vele tempo versnellingen in het voordeel. Deze groep traint met name in de zones D3 en D4 (zowel onder als boven het zgn omslagpunt).
Groep B zijn de fietsers die weinig of niet in de wintermaanden hebben gefietst en nog niet bekend zijn met intervaltrainingen. Deze groep traint met name in de zones D2 en D3 (onder het zgn omslagpunt).

De begeleiders weten niet met welk niveau je de trainingen begint. Wees zo wijs door de juiste groep te kiezen die bij je niveau past.

Aanmelden
Aanmelden voor het trainingsprogramma 2019 doe je door een mail te sturen naar het bestuur van Tempo Soest met vermelding van naam, telefoonnummer en groep. Klik hier om je aan te melden.

Wanneer en hoe laat?
De training start dit jaar op zaterdag 9 maart. We starten om 9:00 uur eerst met een informatiesessie voordat we starten met de training
Vertrekpunt is het clubgebouw van Tempo.
Vertrek vanaf zaterdagochtend 16 maart om 9:30 uur.
Vertrek vanaf dinsdagavond 2 april om 18:30 uur
Vertrek vanaf dinsdag avond 7 mei om 19:00 uur
De trainingen lopen door tot eind mei met eerste week van juni als uitloop.

Waar?
De trainingen vinden plaats in de polder bij Eemnes waarbij ieder in de gelegenheid is op zijn eigen niveau individueel te trainen. Hiervoor is een hartslagmeter aanbevolen omdat het beste trainingseffect bereikt wordt als in je individuele zones traint. Informatie over deze (individuele) zones staan in het informatiedocument. Om de drie of vier trainingen zoeken we ook de klimmetjes in de omgeving op voor een training.

Nog geen lid?
De training is alleen voor leden van Tempo. Ben je (nog) geen lid van Tempo en wil je wel deelnemen aan deze trainingen? Dat kan dit tegen betaling van 70 euro. Dit graag vooraf aanmelden bij het bestuur. Klik hier om een mail te sturen naar het bestuur.

Wil je het hele jaar door profiteren van het lidmaatschap? Klik hier voor meer info over het lidmaatschap.

Extra uitleg

We trainen op hartslagzones. Een hartslagmeter is een vereiste. Voorafgaand aan de training moet je je hartslagzones weten. Zie voor het bepalen van je hartslagzones paragraaf 8.2 van het informatiedocument.

Veel fietscomputers kunnen je hartslag tonen m.b.t. van een hartslag borstband. Je kunt ook een sporthorloge gebruiken (beste i.c.m. en hartslagband i.v.m. de nauwkeurigheid).

Meenemen tijdens de training:

  • hartslagmeter/sporthorloge
  • drinken (ca. 60 gram koolhydraten in je drinkbus)
  • windjack/regenjack
  • avondtrainingen in april: voor- én achterlicht
  • energiereep
  • identiteitspas (NTFU ledenpas)
  • eventueel een smartphone

Adviezen en aanwijzingen tijdens de training:

  • ben je te moe? Doe wat minder, forceer niets
  • te korte rust? Neem wat langere pauzes
  • energie op? Je mag eerder stoppen
  • pas ziek geweest? Kijk uit met belasten…..(overleg even)

Adviezen en aanwijzingen na afloop van de training:

  • voeding na de training is bijzonder belangrijk voor goed herstel
    1. bijvullen koolhydraten
    2. bijvullen vocht
    3. bijvullen eiwitten
  • eerste dag na training; alleen hersteltraining (H zone)